Spreker

Inspiratiesessie Amsterdam Retail Event @OS Stadion

Inspiratiesessie Amsterdam Retail Event @OS Stadion

Het was weer zover: de ARE -de Amsterdam Retail Experience- kon ein-de-lijk plaatsvinden. Na twee jaar van uitstel en afstel door het-dat-niet-genoemd-mag-worden kwamen de retail-enthousiastelingen op woensdag 23 maart bij elkaar.

Tijdens dit event, dat in voorgaande jaren ook in andere wereldsteden werd georganiseerd, komt de top van de nationale retail-wereld bij elkaar om het netwerk te vergroten, ideeën uit te wisselen en inspiratie op te doen. Deze keer bleven ze in Nederland, in onze hoofdstad welteverstaan. Omdat we ook “gewoon” in Amsterdam vele innovatieve en aansprekende retail-concepten kennen.

Zo stonden er tijdens de ARE onder andere diverse Retail Safari’s op het programma waarin de meest innovatieve retail-concepten, denk aan House of Rituals, van Amsterdam werden bezochten. Zowel aan de voorkant, als aan de achterkant. Want voor deze doelgroep is het minstens net zo relevant om te weten hoe deze unieke klantervaring tot stand komt.

Maar eerst stond er nog een ander onderdeel op het programma. Want als retail één ding is, dan is het extreem competitief. En dat betekent dat je nooit stil staat, of dat je te lang kan genieten van je positie als winnaar. Als je in een jaar na je overwinning onvoldoende stappen weet te zetten, dan weet je dat elke winkel, winkelketen of merk je kan inhalen. En ook de consument is kritisch. Trends als duurzaamheid en leveringsproblemen maken het voor retailers uitdagend om hun klanten altijd op hun wenken te bedienen. En dat betekent dat retailers zichzelf continu moeten verbeteren.

En dit fenomeen van áltijd moeten verbeteren en presteren herkennen we natuurlijk. Want precies deze wetten gelden in de topsport natuurlijk ook. Want wie kent het aloude gezegde uit de sport niet: “Kampioen blijven is moeilijker dan kampioen worden.” Maar als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat de hockeydames van HC Den Bosch het tegendeel van dit gezegde bewezen hebben. Voor 1998 waren de dames van Den Bosch namelijk nog nooit kampioen geworden in de Hoofdklasse en hingen ze zelfs onderaan de ranglijst. Maar hoe anders ziet de (hockey)wereld er vandaag uit. De afgelopen 23 jaar werden de hockeydames van Den Bosch maar liefst 19x Landskampioen. En dan te bedenken dat 1 competitieseizoen ook nog eens niet werd afgemaakt vanwege Corona. Slecht 3x moesten de dames van Den Bosch de schaal aan een ander team (overigens elke keer AH&BC Amsterdam) laten.

Een bizarre prestatie van de club, zo onderkennen ook Den Bosch aanvoerder Marloes Keetels en speelsters Josine Koning & Frédérique Matla. Maar wat bepaalt dit succes? En hoe zorg je dat je een fundament bouwt, waar volgende generaties jaren door op kunnen bouwen? Samen met hun performance coach Marco Hoogerland, die ook jarenlang betrokken is geweest bij het verder bouwen van deze winnende serie van de club, deelden de dames hun inzichten met de deelnemers, in een interactieve sessie vanuit het Olympisch Stadion. Hierin gingen zij bijvoorbeeld in op thema’s als cultuur, psychologische veiligheid, het belang van zelfkennis & teamkennis, en deelde Marloes, Frédérique en Josine persoonlijke verhalen over hun hoogtepunten en dieptepunten de afgelopen jaren die hebben geleid tot zowel dit collectieve- als individuele succes. Zo vertelde Josine over de uitputtende concurrentiestrijd richting de selectie voor de Olympische Spelen van Tokio, vertelde Marloes over haar proces als aanvoerder van het Nederlands Team (en het inleveren van de band) en vertelde Frédérique over haar persoonlijke en confronterende reis naar zelfkennis.

Ben jij ook geïnteresseerd in een inspiratiesessie voor jouw team of organisatie? Neem dan contact met ons op.

Tijdens dit event, dat in voorgaande jaren ook in andere wereldsteden werd georganiseerd, komt de top van de nationale retail-wereld bij elkaar om het netwerk te vergroten, ideeën uit te wisselen en inspiratie op te doen. Deze keer bleven ze in Nederland, in onze hoofdstad welteverstaan. Omdat we ook “gewoon” in Amsterdam vele innovatieve en aansprekende retail-concepten kennen.

Zo stonden er tijdens de ARE onder andere diverse Retail Safari’s op het programma waarin de meest innovatieve retail-concepten, denk aan House of Rituals, van Amsterdam werden bezochten. Zowel aan de voorkant, als aan de achterkant. Want voor deze doelgroep is het minstens net zo relevant om te weten hoe deze unieke klantervaring tot stand komt.

Maar eerst stond er nog een ander onderdeel op het programma. Want als retail één ding is, dan is het extreem competitief. En dat betekent dat je nooit stil staat, of dat je te lang kan genieten van je positie als winnaar. Als je in een jaar na je overwinning onvoldoende stappen weet te zetten, dan weet je dat elke winkel, winkelketen of merk je kan inhalen. En ook de consument is kritisch. Trends als duurzaamheid en leveringsproblemen maken het voor retailers uitdagend om hun klanten altijd op hun wenken te bedienen. En dat betekent dat retailers zichzelf continu moeten verbeteren.

En dit fenomeen van áltijd moeten verbeteren en presteren herkennen we natuurlijk. Want precies deze wetten gelden in de topsport natuurlijk ook. Want wie kent het aloude gezegde uit de sport niet: “Kampioen blijven is moeilijker dan kampioen worden.” Maar als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat de hockeydames van HC Den Bosch het tegendeel van dit gezegde bewezen hebben. Voor 1998 waren de dames van Den Bosch namelijk nog nooit kampioen geworden in de Hoofdklasse en hingen ze zelfs onderaan de ranglijst. Maar hoe anders ziet de (hockey)wereld er vandaag uit. De afgelopen 23 jaar werden de hockeydames van Den Bosch maar liefst 19x Landskampioen. En dan te bedenken dat 1 competitieseizoen ook nog eens niet werd afgemaakt vanwege Corona. Slecht 3x moesten de dames van Den Bosch de schaal aan een ander team (overigens elke keer AH&BC Amsterdam) laten.

Een bizarre prestatie van de club, zo onderkennen ook Den Bosch aanvoerder Marloes Keetels en speelsters Josine Koning & Frédérique Matla. Maar wat bepaalt dit succes? En hoe zorg je dat je een fundament bouwt, waar volgende generaties jaren door op kunnen bouwen? Samen met hun performance coach Marco Hoogerland, die ook jarenlang betrokken is geweest bij het verder bouwen van deze winnende serie van de club, deelden de dames hun inzichten met de deelnemers, in een interactieve sessie vanuit het Olympisch Stadion. Hierin gingen zij bijvoorbeeld in op thema’s als cultuur, psychologische veiligheid, het belang van zelfkennis & teamkennis, en deelde Marloes, Frédérique en Josine persoonlijke verhalen over hun hoogtepunten en dieptepunten de afgelopen jaren die hebben geleid tot zowel dit collectieve- als individuele succes. Zo vertelde Josine over de uitputtende concurrentiestrijd richting de selectie voor de Olympische Spelen van Tokio, vertelde Marloes over haar proces als aanvoerder van het Nederlands Team (en het inleveren van de band) en vertelde Frédérique over haar persoonlijke en confronterende reis naar zelfkennis.

Ben jij ook geïnteresseerd in een inspiratiesessie voor jouw team of organisatie? Neem dan contact met ons op.

Send Us An Email - LocalListing X Webflow Template

Is je interesse gewekt? Heb je vragen?

Neem contact met ons op